دسترسی سریع

معاونت استاندارد قصرشیرین
معاونت استاندارد قصرشیرین در اواخر سال 1383 با هدف کنترل و نظارت مستقیم بر کالاهای صادراتی و وارداتی منطقه و ارائه خدمات آزمایشگاهی به گمرکات در این شهرستان راه اندازی شد. 
شهرستان قصرشیرین در 180 کیلومتری غرب شهرستان کرمانشاه با بیش از 190 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارایی دو مرز رسمی و فعال پرویزخان، خسروی و بازارچه مرزی سومار می باشد. روزانه به طور میانگین از مرز رسمی پرویزخان 900 کامیون انواع کالاهای ایرانی به اقلیم کردستان و از مرز خسروی و بازارچه سومار نیز 300 کامیون انواع کالا به حوزه مرکزی عراق صادر می شود.
به طور میانگین 60 درصد این کالاها مشمول مقررات استاندارد اجباری بوده است که با نظارت واحدهای تحت پوشش اداره کل استاندارد انجام می گیرد. لازم به ذکر است، بیش از 50 درصد کل کالاهای صادراتی جمهوری اسلامی به عراق از طریق مرزهای قصر شیرین صورت می پذیرد. 
معاونت استاندارد قصرشیرین دارای 4 آزمایشگاه تخصصی در حوزه های صنایع شیمیایی، فراورده های نفتی، صنایع ساختمانی، صنایع غذایی و میکربیولوژی است که با تجهیز کامل این حوزه تمام خدمات آزمایشگاهی و تعیین ماهیت کالا، مربوط به گمرکات و فعالیت های اقتصادی منطقه در این محل انجام می شود.
علاوه بر بحث صادرات و واردات، کلیه واحدهای تولیدی شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب نیز تحت پوشش معانت استاندارد قصرشیرین فعالیت می‌نمایند.
ساختمان جدید استاندارد قصرشیرین با مساحتی بیش از 1500 متر مربع و زیربنایی 700 متر مربع با اعتبار 10 میلیارد ریالی از محل اعتبارات ملی و استانی در نهم اردیبهشت ماه سال 1394 توسط مقام عالی محترم ریاست سازمان ملی استاندارد ایران، سرکار خانم پیروزبخت افتتاح گردید.




سرپرست اداره قصر شیرین
جناب آقای مهندس آذرخش جوادی



ورودی معاونت: