دسترسی سریع

تداوم نظارت استاندارد در مبادی و بازارچه های موقت مرزی

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: در راستای توجه به ارتقای بنیه اقتصادی مرزنشینان در بازارچه‌های غیر رسمی موقت مرزی، در خرداد سال جاری، تعداد ۵۳۶۶۰ قلم کالای وارداتی کوله بری شامل کولر گازی، ماشین ظرفشویی، لوازم برقی، انواع چای، تایر خودرو و.... به وزن تقریبی ۶۸۴ تن از کشورهای مختلف اعم از چین، مجارستان، سریلانکا و.... در بازارچه‌های مرزی استان کرمانشاه مورد ارزیابی انطباق قرار گرفته است که از این تعداد، ۷۲ قلم کالای مشمول مقررات استاندارد به صورت راندومی از بازارچه‌های مرزی شوشمی شهرستان پاوه و شیخ صله شهرستان ثلاث باباجانی مورد آزمون با استانداردهای مرجع و تعیین ماهیت قرار گرفته است و برای این کالاها گواهی COC وارداتی صادر گردید.
محمودرضا نیازی تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ورود کالا‌های بی‌کیفیت، در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق در بازرسی‌ها و نتایج آزمون کالا‌های نمونه برداری شده، با هماهنگی گمرکات و فرمانداران محترم شهرستان های مرزی از ورود مجدد برند‌های بی کیفیت به داخل کشور جلوگیری به عمل می آید.
وی یادآور شد: مطابق بسته حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران به منظور تسریع در واردات کالاهای کولبری، درصورت انطباق کالاهای  دارای برند مشخص کشور مبدا با استانداردهای مربوطه ، واردکننده کالای فوق در بازه زمانی یکساله ، برای واردات بعدی با ارائه سوابق کیفی، مجاز به ورود همان کالا می‌باشد.
ایشان تاکید کرد: کالاهای با اهمیت از نظر بهداشت و سلامت ازجمله فرآورده های غذایی، نمونه برداری و آزمایشهای مورد نظر استاندارد تکرار می‌گردد.