دسترسی سریع

اخبار اداره کل استان کرمانشاه بيشتر

صدور ۱۵ پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده ها برای ۲۲۰۰ تن از محصولات باغی و زراعی بانوان کشاورز استان کرمانشاه

مدیر کل استاندارد استان در حاشیه مراسم رونمایی از ۱۵ محصول استاندارد که با حضور مقامات وزارت جهاد کشاورزی و استانی در محل سازمان جهاد کشاورزی برگزار گردید اظهار داشت: پیرو تفاهم نامه سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت جهاد کشاورزی و حمایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان، به منظور ترویج فرهنگ استفاده از محصول گواهی شده ،همچنین اطمینان از کیفیت و سلامت محصولات خام کشاورزی، این اداره کل  با همکاری موثر سازمان جهاد کشاورزی استان از سال گذشته گام های مهمی در صدور پروانه های کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی برداشته اند.
محمودرضا نیازی تصریح کرد:  اداره کل استاندارد استان از سال گذشته به عنوان استان پیشرو، برای 15 سایت باغی و زراعی با تناژ ۲۲۰۰ تن و سطح زیر کشت  ۳۸هکتار محصول بانوان کشاورز از جمله سیب درختی، زیتون ،گوجه فرنگی، کدو آجیلی،آلبالو، گیلاس، نخود، پیاز، انجیر،زعفران، آفتابگردان و انار پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها صادر نموده است.
وی ادامه داد: در این محصولات آزمایشات آب و خاک و برگ، مبارزه بیولوژیکی با آفات وبیماریها صورت گرفته و در تمامی موارد،  وجود مواد آلاینده از قبیل؛ فلزات سنگین، باقیمانده آفت‌کش‌ها، نیترات ومایکوتوکسین‌ها نیز کمتر از حد مجاز ذکر شده در استاندارد ملی است.
ایشان یادآور شد: از آنجایی که بانوان کارآفرین و تلاشگر روستایی نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی دارند این طرح باعث ارتقای سطح مهارت های حرفه ای زنان و دختران در بخش کشاورزی، ترویج فرهنگ استاندارد، آموزش استاندارد سازی محصولات کشاورزی در بین بانوان کشاورز می شود.
محمودرضا نیازی در پایان افزود؛ به فضل الهی تلاش داریم با به کارگیری این استانداردها و همکاری دستگاههای ذیریط،ضمن افزایش کیفیت محصولات کشاورزی استان در جهت برند سازی و ارتقای کیفیت آنها گام برداریم.

سایر تصاویر:
نسخه قابل چاپ