دسترسی سریع

اخبار اداره کل استان کرمانشاه بيشتر

تشدید نظارتی استاندارد در آستانه عید نوروز

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: همزمان با نزدیک شدن به عید نوروز و افزایش مصرف مواد غذایی و شوینده، نگرانی‌های زیادی در کیفیت مواد عرضه شده در سطح بازار وجود دارد. لذا این اداره کل در راستای انجام تکالیف سازمانی و به منظور اطمینان حداکثری از سلامت و کیفیت فرآورده های سلامت محور بازرسی را از سطح بازار مصرف استان آغاز کرده است.
مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه تصریح کرد: از ابتدای سال جاری، بیش از 8000 بازرسی، نمونه برداری و آزمون از بازار مصرف در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع شیمیایی و ... توسط بازرسان این اداره کل در سطح استان انجام گرفته است.
وی در ادامه اظهار کرد: در این بازرسی ها کارشناسان اداره کل به بررسی کالاهای عرضه شده از نظر دارا بودن علامت استاندارد، اصالت کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد،، اطلاعات واحد تولیدی و ... می پردازند. همچنین از کالاهای سلامت محور نیز در سطح بازار عرضه و به نیابت از شهروندان به صورت راندومی نمونه برداری و خرید انجام تا در آزمایشگاه های تخصصی جهت ارزیابی کیفی فرآورده، مورد بررسی قرار گیرد. 
دبیر شورای استاندارد استان تاکید کرد: آزمون‌هایی همچون فیزیک و شیمیایی، میکروبیولوژی، آزمون بسته بندی، فلزات سنگین، آزمون بافت شناسی و… در راستای اطمینان از سلامت و حفظ حقوق مصرف کننده، انجام می‌گیرد. استاندارد در زمینه سلامت و ایمنی مردم کوتاهی نخواهد کرد و در صورت مشاهده هر گونه عدم انطباق نمونه‌های آزمون شده از واحدهای تولیدی یا بازار مصرف، با واحد تولید کننده متخلف در سطح کشور  برخورد قضایی خواهد شد.
ایشان تصریح کرد: همه واحدهای تولید کننده محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری، ملزم به درج کد ۱۰ رقمی منحصر به فرد در ذیل نشان استاندارد روی بسته بندی کالا هستند تا مصرف کنندگان بتوانند هنگام خرید کالا با ارسال کدمربوطه به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت کالا مطمئن شوند.
نیازی در پایان افزود: طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طاها) در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از خرید و عرضه کالای بدون علامت استاندارد و با کیفیت پایین در سطح ملی اجرا می‌شود لذا از شهروندان در خواست داریم در جهت اجرای این طرح مهم حتما به هنگام خرید، به علامت استاندارد و کد ده رقمی در زیرنشان استاندارد  دقت کنند و برای اطمینان از صحت و اصالت محصول، کد  درج شده را به سامانه پیامکی 10001517 سازمان ملی استاندارد ایران ارسال نمایند

نسخه قابل چاپ