دسترسی سریع

اخبار اداره کل استان کرمانشاه بيشتر

انجام بیش از 1600 نمونه برداری و آزمون از واحدهای تولیدی و صنفی استان

در سال 99 تعداد 1402 نمونه برداری و آزمون از واحدهای تولیدی تحت پوشش فعال استان  در حوزه های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی، ساختمانی و معدنی، مهندسی پزشکی، بسته و بندی، برق و الکترونیک، نساجی و چرم و ... و همچنین 209 نمونه برداری و آزمون از کالاهای سطح بازار مصرف استان به صورت راندومی انجام داده است

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: اداره کل استاندارد استان کرمانشاه در راستای انجام تکالیف سازمانی خود و همچنین به منظور اطلاع از وضع کیفی و کمی فرآورده های تولیدی به صورت مستمر از واحدهای تولیدی و صنفی استان نمونه برداری و آزمون انجام می دهد.
محمودرضا نیازی افزود: در سال 99 تعداد 1402 نمونه برداری و آزمون از واحدهای تولیدی تحت پوشش فعال استان  در حوزه های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی، ساختمانی و معدنی، مهندسی پزشکی، بسته و بندی، برق و الکترونیک، نساجی و چرم و ... و همچنین 209 نمونه برداری و آزمون از کالاهای سطح بازار مصرف استان به صورت راندومی انجام داده است که این نمونه ها جهت انجام آزمایش های تخصصی منتاظر با استاندارد مربوطه به آزمایشگاه های تایید صلاحیت ارسال می شود.
ایشان هدف از نمونه‌برداری و انجام آزمون کالاهای تولیدی را ارزیابی انطباق کالاهای مصرفی با استانداردهای ملی مربوطه اعلام کرد و گفت: استاندارد در زمینه سلامت و ایمنی مردم کوتاهی نخواهد کرد و در صورت مشاهده هرگونه عدم انطباق نمونه‌های آزمون شده، با واحد تولید کننده کالا در سطح کشور برخورد قانونی متناسب با خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین طی یکسال گذشته بازرسان این اداره کل به نیابت از مردم و در راستای حمایت عملی از مصرف کنندگان محترم تعداد 209 نمونه  از مردم از کالاهای مشمول مقررات استاندارد اجباری موجود در بازار خریداری و مورد آزمون قرار داده است که فرآیند خرید نمونه و انجام آزمون به طور میانگین به ازای هر کالا هزینه ای بالغ بر 2 میلیون تومان را برای سازمان ملی استاندارد در بر دارد.
نیازی در پایان یادآور شد: مصرف کنندگان محترم به هنگام خرید کالای مورد نیاز می‌توانند به منظور اطمینان از اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، کد 10 رقمی ذیل نشان استاندارد را به سامانه پیامکی 10001517 به صورت رایگان ارسال و در صورت معتبر بودن علامت استاندارد اقدام به خرید کالا نمایند.

نسخه قابل چاپ