دسترسی سریع

اخبار اداره کل استان کرمانشاه بيشتر

طرح نظارتي استاندارد در ماه مبارك رمضان

مدير كل استاندارد استان کرمانشاه گفت: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان و جلوگیری از عرضه کالاهای بی کیفیت در آستانه ماه مبارک رمضان، طرح ویژه نظارتی بر اقلام پر مصرف از جمله اقلام لبنی، پروتئینی، روغن، قند و شکر و شیرینی‌های پر مصرف مرسوم در ایام مذکور انجام می شود.
 محمودرضا نیازی گفت: بازرسان استاندارد در قالب اين طرح نظارت ویژه ای بر قنادي ها كه مصرف كننده عمده شكر، روغن و آرد، که کالاهای مشمول استاندارد اجباری هستند، خواهد داشت. 
وی با اشاره به مواد اولیه شیرینی‌های پر مصرف مرسوم افزود: تمامي مواد اوليه این شیرینی ها اعم از شكر، روغن، آرد و همچنين جعبه مقوايي آن مشمول استاندارد اجباري هستند و بازرسان استاندارد بر مصرف اين اقلام نظارت نموده تا به عنوان مثلا جعبه هاي مقوايي تهيه شده از مواد ضايعاتي مورد استفاده قرار نگيرد و يا زولبيا و باميه در روغن هاي سياه پخت نشود. 
نیازی از مصرف کنندگان خواست اقلام مورد نیاز خود را از مکانهای معتبر تهیه نمایند و از خرید کالای بدون علامت استاندارد و یا کالاهایی که در کنار جاده و یا مکانهای نامناسب عرضه می شود، خودداری نمایند.
 وي افزود: تمامی شهروندان و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را طريق شماره تلفن هاي 1517 در طول شبانه روز و خط ارتباطی ۴۵۱۷ به این اداره كل منعکس کنند تا بازرسان اداره كل در نخستین فرصت موضوع را پیگیری نمايند.
وي ياد آور شد،هم استاني هاي عزيز مي توانند جهت اطمینان از اصالت علامت استاندارد حك شده برروي كالا، كد ده رقمي درج شده در زير علامت استاندارد را به سامانه پيامكي  10001517 ارسال تا از اصالت نشان استاندارد نیز اطمينان حاصل نمايند.

نسخه قابل چاپ