دسترسی سریع

اخبار اداره کل استان کرمانشاه بيشتر

صدور مجوز 4000 اظهارنامه صادراتی و وارداتی توسط استاندارد

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در حاشیه جلسه کارگروه جلسه توسعه صادرات غیر نفتی اظهار داشت:  این اداره کل با هدف کنترل و نظارت مستقیم بر کالاهاي صادراتی و وارداتی، ارائه خدمت به فعالان اقتصادي، ارائه خدمات آزمایشگاهی به گمرکات منطقه توسط ادارات تابعه خود در مبادي مرزي استان به صورت مستمر بر صادرات و واردات کالاهای مشمول استاندارد اجباری نظارت دارد.
محمودرضا نیازی با اشاره به نقش راهبردی استاندارد در  نظارت بر کیفیت کالاهای صادراتی و وارداتی اظهار داشت: این اداره کل تنها در صورت انطباق کالا با استانداردهای ملی مربوطه یا ضوابط فنی، مجوز صادرات یا واردات محموله ها را صادر می کند که در همین راستا در سال 99 تعداد 4108 اظهار نامه صادراتی و وارداتی بررسی و مجوز آنها صادر شده است.
ایشان در ادامه گفت: این اداره کل با ارائه خدمات آزمایشگاهی به گمرکات و تجار منطقه، همچنین تعیین ماهیت فرآورده های صادراتی که عمدا شامل اسید سولفوریک، آهک، پودر قیر، خاک بنتونیت، خاک نسوز، زغال صنعتی، سنگ آهن، کربنات کلسیم، گاز کربنیک، گرانول کامپاند، نمک پلی استر، نمک صنعتی، کشمش، انواع پارچه و ... انجام و برای این فرآورده ها مجوز صدور، صادر نموده است، همچنین صدور مجوز برای واردات کالا  در راستای جلوگیری از واردات کالاهای مغایر با مقررات استاندارد از جمله انواع لاستیک، شمش آلومینیم، باطری های اسیدی، لوازم یدکی خودرو، لوازم آشپزخانه و قطعات حد واسط جهت مصرف واحدهای تولیدی نیز انجام شده است.
دبیر شورای استاندارد استان یادآور شد: به طور میانگین ۶۰ درصد کل کالاهای صادراتی از مرزهای کرمانشاه مشمول مقررات استاندارد اجباری و با نظارت این اداره کل انجام می شود.

نسخه قابل چاپ