دسترسی سریع

اخبار اداره کل استان کرمانشاه بيشتر

باسکول های سنگین در مناطق گرمسیری استان آماده خدمت رسانی کشاورزان

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با اشاره به اینکه برداشت غلات موجود در مناطق گرمسیری استان به مرور در اواخر ماه جاری آغاز می‌شود، افزود: در این ایام شاهد برداشت محصولات کشاورزی استراتژیک از جمله گندم، جو، نخود، کلزا و ... موجود در مناطقی مانند گیلان غرب، سرپل ذهاب، سومار و قصر شیرین هستیم لذا دقت و صحت عملکرد باسکول‌های جاده‌ای در سنجش محصولات کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
محمودرضا نیازی تصریح کرد: با توجه به وظایف سازمانی این اداره کل در نظارت بر دقت و صحت عملکرد انواع وسایل توزین، از ابتدای سال جاری باسکول های سنگین وسایل نقلیه جاده ای مناطق گرمسیری سنجش محصولات کشاورزی و صنعتی توسط این اداره کل کالیبره شده است و آماده خدمت رسانی به کشاورزان زحمت کش می‌باشد.
ایشان تصریح کرد:  کالیبراسیون این باسکول ها در دو مرحله در حال انجام است که در گام اول تعداد 65 باسکول و در گام دوم تعداد 65 باسکول دیگر تا اوایل ماه آینده مناطق گرمسیری آماده خدمت رسانی خواهند بود.
وی تاکید کرد: با توجه به برداشت انبوه محصولات کشاورزی در این ایام، ‌لذا این اداره کل به منظور جلوگیری از تضییع حقوق کشاورزان و زیان ناشی از عدم دقت وسایل سنجش مورد استفاده ، نظارت مستمری بر باسکول‌های جاده‌ای اوزان سنگین دارد.
نیازی در پایان افزود: درحال حاضر بیش از ۳۷۰ باسکول سنگین جاده ای  فعال تحت پوشش این اداره کل در استان وجود دارد که در طول سال به صورت دوره ای کالیبره می شوند و آزمون های ادواری روی آنها بر اساس ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس های سازمان ملی استاندارد ایران  به منظور صیانت از حقوق شهروندی و اطمینان از صحت عملکرد وسایل سنجش انجام می‌گیرد.

نسخه قابل چاپ