دسترسی سریع

پلمپ آسانسورهای یکی از پاساژهای شهر کرمانشاه توسط بازرسان اداره کل استاندارد استان؛

دکتر مهدی حسین پور مدیر کل استاندارد استان  در این رابطه گفت: به منظور تأمین ایمنی و سلامت آحاد شهروندان و در راستای قانون سازمان ملی استاندارد ایران، اجرای استانداردهای ملی آسانسور در سطح کشور اجباری بوده و آسانسورهای منصوبه سطح استان به صورت مستمر مورد پایش قرار می گیرند و در صورتی که آسانسوری حائز شرایط نا ایمن و غیراستاندارد باشد و یا بیم بروز حادثه ای برود، ابتدا به بهره بردار مربوطه اخطار و در صورت عدم رعایت الزامات ایمنی با هماهنگی دادستانی نسبت به پلمپ آنها اقدام خواهد شد.
وی افزود؛ در همین راستا، کارشناسان این اداره کل با انجام بازرسی ادواری متوجه نا ایمن بودن آسانسورهای یکی از پاساژهای شهر کرمانشاه شدند، علیرغم صدور اخطارهای پیاپی به علت رعایت نکردن الزامات ایمنی تعداد 6 آسانسور این پاساژ در اردیبهشت ماه سال جاری پلمپ گردید. جهت رفع نواقص فنی و استاندارسازی، آسانسورهای مذکور فک پلمپ شد اما مدیریت پاساژ در فرصت داده شده استانداردسازی را انجام نداده و از آن استفاده عمومی می نمود. لذا با دستور مقام قضایی و در راستای حفظ حقوق عامه، بازرسان این اداره کل در معیت نیروی انتظامی و مامورین نظارت بر اماکن عمومی استان، ضمن پلمپ آسانسورهای پرخطر از فعالیت آنها تا رفع نواقص و صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد جلوگیری به عمل آوردند.
مدیر کل استاندارد استاندارد استان با بیان اینکه هر نقص موجود در آسانسورها می تواند خطر آفرین باشد خاطر نشان کرد: آسانسورهای فاقد مجوز می توانند منجر به ایجاد حوادث ناخوشایندی برای شهروندان شوند، بنابراین تمامی بهره برداران آسانسور مکلفند نسبت به حفظ ایمنی شهروندان و حقوق عامه ی مردم، خود را مسئول دانسته و به صورت روزانه ایمنی آسانسورهای اماکن عمومی و ساختمان های شخصی را کنترل نمایند.
دبیر شورای  استاندارد استان در ادامه تصریح کرد؛ شهروندان گرامی می توانند گزارش کاربری آسانسورهای نا‌ایمن را از طریق سامانه شکایات ۱۵۱۷در طول شبانه روز و تلفن چهار رقمی ۴۵۱۷ این اداره کل، اطلاع رسانی فرمایند.
ایشان در پایان از مردم خواست با ارسال کد ۱۰ رقمی ذیل نشان استاندارد درج شده بر روی کالاها به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به صورت رایگان از اصالت کالای مورد نظر نیز اطمینان حاصل نمایند.

سایر تصاویر: