دسترسی سریع

اخبار اداره کل استان کرمانشاه بيشتر

دیدار دکتر مهدی حسین پورمدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با دکتر کرمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان؛

دکتر مهدی حسین پور در این دیدار گفت: سازمان ملی استاندارد ایران یکی از مهمترین دستگاههای نظارتی و حاکمیتی است و بر لزوم توجه ویژه سایر بخش ها به این سازمان تاکید کرد.
وی افزود: طبق تبصره یک ماده 19 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد که در سال 1396 به تصویب مجلس شورای اسلامی  رسیده است، کارشناسان سازمان استاندارد، در انجام وظایف قانونی خود به عنوان ضابط خاص دادگستری  محسوب می‌شوند و بر طبق همین قانون، کارشناسان دوایر استاندارد مجازند به دستور مافوق به محل های تولید، بسته بندی،تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارد اجباری وارد شوند و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند. در برخی از موارد واحدهای تولیدی از ورود کارشناسان استاندارد به محل تولید به منظور بازرسی و نمونه برداری ممانعت به عمل می‌آورند، لذا برای انجام بهتر و آسان تر مقوله بازرسی و نمونه برداری در سطح استان نیازمند حمایت ویژه دادستانی برای انجام هدف مشترک خود که همانا حفظ حقوق عامه است می باشند.
 دبیر شورای استاندارد استان در ادامه از حمایت های کادر دادستانی بدلیل اختصاص شعبه ای ویژه برای رسیدگی به امورات این اداره کل و ورود به مسائل استانداردسازی تقدیر و تشکر نمود .
دادستان کرمانشاه نیز وظایف اداره کل استاندارد کرمانشاه را در انجام امور نظارتی از واحد های تولیدی بسیار گسترده و ارزشمند خواند و حمایت از کارشناسان این اداره کل را وظیفه خود دانست. ایشان تصریح کرد: به واحد های تولیدی متخلف در وهله اول تذکر و اخطار داده می شود و اگر اصلاح نگردید از راه قانونی اقدام و پلمپ خواهند شد.
در ادامه این جلسه در درخصوص آسانسورهای نا ایمن یکی از مجتمع های تجاری بزرگ کرمانشاه بحث شد و مقرر گردید در صورت رعایت نکردن الزامات ایمنی پلمپ گردد. همچنین به منظور حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق مصرف کنندگان از لوازم یدکی خودرو بازرسی بیشتری صورت گیرد و مراکز بیمارستانی استان نیز می بایست اقدامات لازم را جهت استانداردسازی کپسول های اکسیژن انجام دهند.

نسخه قابل چاپ