social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

مدیرکل

بيشتر

چهارشنبه1402/6/15

00:23:1

60

پیام دکتر مهدی حسین پور مدیر کل استاندارد کرمانشاه به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی

بسم الله الرحمن الرحیم

اربعین حسینی، نمود روشنی از جاودانگی مسیر حق و حقیقت است که با گذشت چهل روز از واقعه جانگداز کربلا، جان های مومنان را بار دیگر به شور و شعور حسینی پیوند می زند.
«اربعین شهادت اباعبدالله الحسین(ع) تنها یک مناسبت مذهبی نیست، بلکه باید از آن به‌عنوان سرمشق مقاومت و ایستادگی بر هدف و باورها یاد کرد. واقعه‌ای که تمام تاریخ در مقابل عظمت و صبرش سر خم می کند و از آن درس می‌گیرد. اربعین آینه تمام‌نمای ایمان، توکل، اصالت و صبوری است و خوشا به سعادت آنانی که الگوی اعمالشان امام حسین(ع) است و الگوی صبوری‌شان حضرت زینب(س) است.
حکایت محرم و اربعین حکایت خون است. حکایت خورشید است بر چوب خشک نیزه ها و هر آن کس را که نام حسین(علیه السلام) در قلبش نیست، لاجرم محروم از عشق است.
اهمیّت اربعین وقتی بیشتر درک می‌شود که نقش سازنده و مفید آن در ماندگاری و جاودانگی حماسه عاشورا و تبیین اهداف و آرمان والای امام حسین علیه‌السلام در نظر گرفته شود
اینجانب فرا رسیدن اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدا...الحسین (ع) و 72 تن از یاران با وفای ایشان را به محضر حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) ملت شریف ایران اسلامی به خصوص مردم شریف و شهید پرور استان کرمانشاه ،خانواده های معظم شهداء، ایثارگران و جانبازان، تسلیت عرض می نمایم.