دسترسی سریع

اخبار اداره کل استان کرمانشاه بيشتر

اجباری بودن اخذ تاییدیه ایمنی استاندارد حداقل یکساله برای آسانسور ها

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه گفت: شرکت‌های بیمه‌ای هیچ گونه مسئولیتی در قبال تامین خسارت ناشی از وقوع حوادث برای آسانسور‌های فاقد تأییدیه ایمنی ندارند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد کرمانشاه به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، دکتر مهدی حسین پور با اعلام این خبرگفت: براساس قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد ایران ، اخذ تأییدیه ایمنی استاندارد برای آسانسور در بازه‌های زمانی حداقل یکساله اجباری است و با عنایت به اینکه آسانسور وسیله‌ای مکانیکی - الکتریکی می‌باشد، باید به وسیله اشخاص حقیقی و حقوقی ذی صلاح به طور مستمر تحت سرویس و نگهداری قرار گیرد.
وی تصریح کرد: در صورتیکه آسانسوری تأییدیه ایمنی استاندارد دریافت نکرده باشد و یا تاریخ اعتبار یکساله تأییدیه استاندارد آن گذشته باشد و حادثه منجر به جرح در آن اتفاق بیافتد، شرکت‌های بیمه‌ای هیچ گونه مسئولیتی در قبال تامین خسارت آن حادثه را ندارند.
دبیر شورای استاندارد استان گفت: مطابق مبحث ۱۵ قانون و مقررات ملی ساختمان تا زمان عقد قرارداد سرویس و نگهداری مناسب با اشخاص حقیقی و حقوقی صاحب صلاحیت، مسئولیت حقوقی آسانسور با کارفرما یا بهره بردار ساختمان خواهد بود و در قبال هر حادثه‌ای باید پاسخگو باشد.
وی از مدیران و مالکین آپارتمان‌های مسکونی، عمومی و تجاری خواست: ضمن بررسی شرایط آسانسور‌های مورد استفاده در آپارتمان از معتبر بودن تأییدیه ایمنی آسانسور اطمینان حاصل گردد و در صورت منقضی شدن اعتبار تأییدیه و یا عدم اخذ تأییدیه، پیگیری لازم در خصوص صدور تأییدیه ایمنی آسانسور از طریق یکی از شرکت‌های فروشنده و سرویسکار معتبر آسانسور استان در دستور کار قرار گیرد .
دکتر حسین پور یادآور شد: اسامی فروشندگان و سرویسکاران معتبر آسانسور استان کرمانشاه در زیرپورتال این اداره کل به آدرس "kermanshah.isiri.gov.ir" در قسمت دسترسی سریع موجود است. 

فایل های مرتبط:

IMG_1211.MP4IMG_1211.MP4
نسخه قابل چاپ