social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

چهارشنبه1403/1/8

13:59:3

80

در اداره کل استاندارد استان کرمانشاه

بازدید رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد از رستوران ها در راستای اجرای طرح عیدانه

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، مرضیه قنبریان رئیس اداره نظارت بر اجرای استاندارد این اداره کل به همراه کارشناسان مربوطه، در راستای اجرای طرح عیدانه از رستوران‌های سطح شهر بازدید به عمل آورد.
قنبریان با اشاره به اینکه در این طرح کلیه فرآوردهای عرضه شده در سطح بازار توسط کارشناسان این اداره‌کل مورد نظارت و بازرسی قرار خواهد گرفت، تاکید کرد: این طرح با هدف احقاق حقوق عامه مردم، خدمت رسانی شایسته، فرهنگ سازی و پاسخگویی مسئولانه و شفاف در قبال ذی‌نفعان استاندارد با هدف ارزیابی انطباق خدمات از لحاظ ایمنی، بهداشت عمومی توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه انجام می‌شود.
وی افزود: با توجه به گردش پذیر بودن استان کرمانشاه و ورود مسافران نوروزی به استان و در نتیجه عرضه کالا و ارائه خدمات در حجم وسیع تری از سایر اوقات سال برای حفاظت و صیانت از سلامت و ایمنی شهروندان بازرسان استاندارد براساس یک طرح ویژه نظارتی، بازرسی‌های خود را در مراکز عرضه و ارائه خدمات شدت می بخشند.
 وی ادامه داد: در این ایام پمپ بنزین‌ها، از جمله در مسیرهای ورودی به شهرهای استان مورد آزمون قرار می گیرد و همچنین ترازوهای مورد استفاده در مراکز عرضه میوه فروشی ها و سایر اقلام توزیعی در ایام عید، درخصوص کالیبره بودن مورد کنترل قرار می گیرند.

وی با اشاره به اینکه حتی اگر نوشیدنی ها علامت استاندارد داشته باشند ولی در معرض نور آفتاب قرار گرفته و یا لبنیات در شرایط غیر استاندارد نگهداری شوند سلامت مصرف کنندگان را به خطر می اندازند لذا از مردم خواست اقلام مورد نیاز خود را از مراکز معتبر خریداری و به علامت استاندارد و کد ده رقمی زیر آن دقت کنند.