social media inso.gov.ir-شبکه_های_اجتماعی_سازمان_ملی_استاندارد

آخرین اخبار

پنجشنبه1403/1/9

09:33:4

115

‍ تحقق برنامه‌های بازرسی و نمونه‌برداری از مراکز تولیدی توسط اداره کل استاندارد استان کرمانشاه

تحقق بیش از صد درصدی برنامه های بازرسی و نمونه برداری از مراکز تولیدی در کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه در سال گذشته ۱۴۴۹ مورد نمونه برداری از مراکز تولیدی استان انجام گرفت که فرآورده های نمونه برداری شده به آزمایشگاه های اداره کل و آزمایشگاه های همکار جهت آزمون مطابق با استانداردهای ملی مربوطه، ارسال شدند.
بیشترین درصد نمونه برداری از واحدهای تولیدی به ترتیب مربوط به صنایع غذایی و کشاورزی، صنایع ساختمانی و صنایع شیمیایی می باشد که با توجه به تعداد واحدهای تولیدی تحت پوشش در استان، توزیع نمونه برداری انجام شده است. در سال ۱۴۰۲ در راستای نظارت بر عملکرد واحدهای تولیدی و خدماتی، ۱۳۵۱ مورد بازرسی از واحدهای تحت پوشش استان انجام گردید.
کارشناسان استاندارد با حضور در واحدهای تولیدی اقدام به بازرسی و نمونه برداری تصادفی از کالاهای تولید شده می‌کنند و حضور مدیر کنترل کیفیت در تمام مراحل اعم از آماده سازی مواد اولیه، تولید محصول، کنترل کیفیت محصول نهایی، بسته بندی و انبارش از جمله موارد الزامی است که در این بازرسی‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.
گفتنی است بر اساس ماده 19 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان استاندارد مجاز هستند به محل های تولید، بسته بندي، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و يا خدمات مشمول استاندارهاي اجباري وارد شوند و به بازرسي و نمونه برداري بپردازند.